Fırat Üniversitesi Enstitü Otomasyonları Kullanıcı İşlemleri

 

     http://enstitu.firat.edu.tr 

 

 

1)    Öğretim Üyeleri

1.1) Kullanıcı Girişi: Gerekli kullanıcı adı/şifre öğretim üyelerine ilgili enstitüler tarafından verilecektir. Giriş yaptıktan sonra size ve öğrencilerinize ait ekranlar görüntülenecektir.

 

1.2) Şifre İşlemleri: Otomasyona ekranında sağ alt köşede giriş yapan kullanıcının adı soyadı yazmaktadır, şifre değiştirme ekranına bu alana tıklayarak ulaşılabilir

 

 

 

 

1.3) Çıkış İşlemi: sağ alt köşede isminizin yanında bulunan kırmızı kapatma düğmesini otomasyondan çıkış amacıyla kullanabilirsiniz, Güvenliğiniz için her zaman tarayıcı penceresini kapatarak değil Güvenli çıkışı kullanarak çıkmanız önerilir.

 

1.4) Hoca Ekranı: 4 kısımdan oluşmaktadır.

 

1.4.1) Bilgilerim: Bu ekranda ünvanınız, isminiz, bağlı olduğunuz enstitü ve ana bilim dalı yer almaktadır

 

1.4.2) Öğrenci İşlemleri: Bu ekranda danışmanlığını yaptığınız öğrencilerin bilgilerine ulaşabilir, öğrencinin ders kaydında değişiklik yapabilir, ders kaydını onaylayabilirsiniz, işaretli ok tuşlarını kullanarak bir sonraki/bir önceki/ilk/son öğrencinizle ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

 

1.4.2.1) Öğrenci ders kayıt onaylama: danışmanlığını yürüttüğünüz öğrencinin ders kaydını onaylayabilirsiniz, yine danışmanlığını yürüttüğünüz öğrencinin ders kaydında ders ekleme/ders çıkarma hakkına sahipsiniz. Öğrenci kendi ders kaydını yaptıktan sonra bu ekran sizde aktif olacaktır, değişiklik yapabilir yada değişiklik yapmadan öğrencinin ders kaydını onaylayabilirsiniz, bir diğer öğrenci ders kayıt onaylama işlemine geçmek için 1.4.2’de ki gibi ok tuşlarını kullanarak bir sonraki öğrenciye geçebilirsiniz.

 

Önemli Not: Enstitü otomasyonları öğrencinin mecburi alması gereken ve/veya bir önceki alışında başarısız olduğu dersleri otomatik olarak eklemez, bu derslerin öğrenci tarafından ders kayıt işlemi sırasında eklenmesi gerekmektedir.

 

 

 

1.4.3)Derslerim: yürüttüğünüz derslere ve dersi alan öğrencilere(ders kaydı danışmanı tarafından onaylandığı takdirde) bu ekrandan ulaşabilirsiniz.

 

 

 

2)    Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri

1.1) Kullanıcı Girişi: Kullanıcı adı olarak enstitü tarafından atanan numaranız, ve enstitü tarafından verilen geçici şifreyi kullanarak giriş yapabilirsiniz, giriş yaptıktan sonra mutlaka şifrenizi değiştiriniz.

 

1.2) Şifre İşlemleri: Otomasyona ekranında sağ alt köşede giriş yapan kullanıcının adı soyadı yazmaktadır, şifre değiştirme ekranına bu alana tıklayarak ulaşılabilir

 

 

 

 

1.3) Çıkış İşlemi: sağ alt köşede isminizin yanında bulunan kırmızı kapatma düğmesini otomasyondan çıkış amacıyla kullanabilirsiniz, Güvenliğiniz için her zaman tarayıcı penceresini kapatarak değil Güvenli çıkışı kullanarak çıkmanız önerilir.

 

1.4) Öğrenci Ekranı: Özlük Bilgileri, Notlar, Ders Kaydı ve bunlara bağlı alt sekmelerden oluşmaktadır.

 

1.4.1) Özlük Bilgileri: Kimlik Bilgileri, Akademik Bilgiler, Danışman Bilgileri olmak üzere 3 alt sekmeden oluşmaktadır, bilgilerinizde eksiklik yada tutarsızlık varsa lütfen ilgili enstitüyü bilgilendiriniz.

 

1.4.2) Notlar: Bu ekranda şu ana kadar almış olduğunuz tüm derslere ait not bilgileriniz görüntülenecektir.

 

1.4.3)Ders kayıt işlemi: Ders kayıt ekranında aşağıdaki gibi enstitüyü, bağlı ana bilim dalını ve bağlı bilim dalını seçtikten sonra aktif dönem için açılan dersler listelenecektir, sol tarafta açılan dersler sağ tarafta ise seçtiğiniz dersler listelenecektir, sol/sağ ok tuşunu kullanarak ders ekleyip çıkarabilirsiniz.

  

 

 

Dikkat: ders kaydını tamamla dedikten sonra, ders kaydınız üzerinde değişiklik yapamazsınız, Danışmanınız ders kaydını onaylarken ders kaydınız üzerinde değişiklik yapma hakkına sahiptir. Ders kaydınızı tamamladıktan sonra CTRL+P kısa yol tuşunu kullanarak veya tarayıcınızın dosya menüsünden yazdır diyerek çıktı alabilirsiniz.

 

 Önemli Not: Enstitü otomasyonları öğrencinin mecburi alması gereken ve/veya bir önceki alışında başarısız olduğu dersleri otomatik olarak eklemez, bu derslerin öğrenci tarafından ders kayıt işlemi sırasında eklenmesi gerekmektedir.

 

 

1.4.4) Ders kaydınızı yaptıktan sonra 1.4.3’te ki gibi çıktı alabilirsiniz.